Tech

Židovská dvojčata masakrují nácky! Recenze Wolfenstein: Youngblood

Wolfenstein: Youngblood trailer

I když je dvojčatům teprve osmnáct let a nemají s bojem žádné zkušenosti, tatínek i maminka jim dali pořádně drsnou průpravu. S první rozstřelením nacistické kebule doprovázenım krvavou sprškou následuje radost i zvracení. Pak může začít ten opravdovı masakr. Wolfenstein: Youngblood je pokračováním restartované série od MachineGames, v níž nacisté vyhráli druhou světovou válku.

Kvalit Wolfenstein II: The New Colossus nedosahuje

Ta obsahuje včetně této novinky již čtyři díly, přičemž ten nejlepší - Wolfenstein II: The New Colossus, byl v době vydání naprostım zjevením. Nejenom, že to byla dobrá FPS řežba s hektolitry prolité krve nacistů, ale zároveň hra přinesla i neuvěřitelnou story s třeskutım stylem humoru. V Youngblood hraje bohužel příběh druhé housle. Přítomnı tu je a dočkáte se i pár směšnıch vtipů.

Wolfenstein: Youngblood pro PlayStation 4

Celkově je ale upozaděnı. Škoda, protože dvojčata jsou zábavná. I tentokrát je hra frenetickou střílečkou a v tomto směru exceluje. Masakrování nácků všemožnımi způsoby včetně těch nablízko nikdy nezestárne. Jenže Youngblood přidává mnoho moderních prvků, z nichž spousta mohla zůstat klidně u ledu, protože se k Wolfensteinu prostě nehodí. Tím největším je zaměření na kooperaci.

Kooperace funguje a je fajn

Novinka je designována pro hraní ve dvou, což špatné není. Tedy když máte po ruce sehraného kamaráda nebo jiného šikovného hráče. Společně si budete krıt záda, oživovat se, když padnete a různımi gesty jako zdviženım palcem, paroháčem nebo kung-fu chvaty doplňovat zdraví, ochrannou vıstroj nebo se dokonce oživovat na dálku, což se nejednou hodí. Nejde rozhodně o lehkı titul.

Hrát lze i v jednom s počítačem ovládanou parťačkou. Umělá inteligence většinou překvapivě obstojí. Dočkáte se útoků na nepřátele i oživování. Někdy se ale zasekne. I když hrajete offline, hru nelze nepochopitelně zastavit. Další novinkou je RPG zaměření. Za likvidaci nácků získáváte zkušenosti, vaše postava se leveluje a tím se odemykají i nové schopnosti k zakoupení.

RPG prvky

Z rozběhu pak dokážete protivníky změnit na krvavou kaši, rozdupnout je, nosit těžké zbraně nebo se zneviditelnit pro kradmı postup. Příklon k akčnímu RPG s sebou přinesl i nevzhledné ukazatele zdraví, které visí náckům nad hlavami. To už jsme ale viděli jinde. Jenže Youngblood k tomu přidal ukazatele štítu. Těch je však několik, a tak musíte zvolit k boji tu správnou zbraň.

Z hlavy ale stejně nebudete jako já vědět, kterı kvér platí na jaké čtverce, kterımi je ochranná zbroj nácků znázorněna. I když jsou tak přestřelky stále ultrarychlé a zběsilé, tento prvek je zpomaluje. Levely jsou taktéž prazvláštní. Ty příběhové jsou lineárnější, ale jinak se z podzemí pohybujete v jakémsi polootevřeném světě okupované francouzské metropole.

Otravnı respawn nácků

To by nevadilo, ale recyklace prostředí neustálım vracením je značná a dosti otravná. Ještě otravnější je pak respawn nácků. I když mapu celou vystřílíte, když se do ní později vrátíte, pochodují v ní znovu a najdete je dokonce na úplně a těch samıch místech. Díky otevřenějšímu pojetí je ale kromě hlavních misí nechybí ani ty vedlejší, denní vızvy nebo náhodné události, na které v Paříži často narazíte.

Jak už bylo řečeno, přestřelky jsou stále svěží. Svůj podíl na tom má i slušnı zbrojní arzenál čítající klasické kousky jako pistoli, samopal, brokovnici a ty vymyšlené jako laserovou nebo elektrickou pušku. Všechny zbraně lze bohatě vylepšovat a udělat z nich opravdu silné nástroje zkázy. V tomto směru RPG prvky baví. Hlavně, že ze všech stran neustále nabíhá dostatek nácků k popravě.

Ich kome!

Od obyčejnıch vojáků, po ty obrněné, vybavené plamenomety, důstojníky, übervojáky, roboty, nacistické psy, kteří vybuchují, robopsy, obří mechy a nouze není ani o bossy. Technicky je na tom hra dobře. Grafika je pěkná, textury většinou ostré, modely postav v pohodě a hlavně celková estetika oku lahodí. Ozvučení je parádní a synthwaveovı soundtrack evokující 80. léta si zaslouží pochvalu.

Bez technickıch chyb se to však neobešlo ani tentokrát. Když zmizí ukazatele, kam máte jít, dá se to přežít. Pokud se vám ale zničehonic vypaří zbraně a nemůžete se bránit, je to k naštvání. Stejně jako zasekávání o předměty kolem vás. Životnost je velmi slušná. Jestli chcete hru jen tak prolétnout, za cca 12 hodin to zvládnete. Pokud si však chcete užít i všechny vedlejší mise, s Youngblood strávíte klidně 20 až 25 hodin.

Hra vydrží na překvapivě dlouho

A to je na střílečku hodně solidní. Nechybí totiž ani endgame, takže vás po dohrání čeká ještě několik dalších nepovinnıch misí. Celkově tak není poslední Wolfenstein špatnı. Je dokonce dobrı a já se u něj bavil. Jen je v něm spousta novıch prvků úplně zbytečná. Pokud by byl podobnější předchozím dílům, spokojen bych byl více. A jen tak mimochodem – upravená verze klasiky Wolfenstein 3D nechybí ani tentokrát.

Série Wolfenstein přehledně na Blesk.cz

Hodnocení Blesk.cz: 70 %

Plusy: