Svět

Kampaň za Trumpovo znovuzvolení zažalovala deník The New York Times

Kampaň za Trumpovo znovuzvolení zažalovala deník The New York Times

Žalobu podala kampaň, nikoli Trump. Prezident v minulosti ale opakovaně kritizoval deník NYT, jehož zpravodajství označoval za lživé či zaujaté. Podobně Trump kritizuje i další média, jako televize CNN či NBC nebo deník The Washington Post.

Frankel, kterı byl šéfredaktorem NYT v letech 1986 až 1994, loni v březnu napsal, že Trump měl s Moskvou před volbami v roce 2016 dohodu. Na základě tohoto ujednání mu prı Rusové pomohli porazit demokratickou rivalku Hillary Clintonovou, za což by republikán Trump měl vést zahraniční politiku vstřícnou vůči Rusku.

Ruské zásahy do tehdejších prezidentskıch voleb a také možnou spolupráci Trumpovy kampaně s Moskvou prověřoval zvláštní vyšetřovatel FBI Robert Mueller. Ten podobně jako jiné americké instituce konstatoval, že Moskva se volby snažila ovlivnit. Zdokumentoval také několik případů, kdy spolupracovníci Trumpa byli v kontaktu s Rusy, cílenou volební spolupráci s Moskvou ale u nich a ani u Trumpa neprokázal.