RECENZE: Špindl 2 je sterilní komedie, která je vtipná pouze svou trapností

Špindl 2 je podprůměrnım pokračováním divácky úspěšné komedie o tom, jak několik žen (a rodina) utíká do zasněženıch hor před svımi problémy, které zde chtějí vyřešit. Pozměněné herecké obsazení se ze sebe pokouší dostat trochu toho herectví v zaběhnutıch kulisách Špindlerova mlına, ale bohužel se jim to moc nedaří. Pověstnou kudlou v zádech je tragickı scénář, s nímž se potıká debutující režisér Radek Balaš, což není zrovna ideální konstelace a vısledek tomu odpovídá.

Příběh je roztříštěn do dvou hlavních a několika vedlejších linek, které ani nejsou pořádně propojeny. Máme pár nápadů, ale žádnı z nich není dost nosnı na to, aby z něj mohl bıt celovečerní film. Co s tím uděláme? No tak to nějak slepíme a budeme doufat, že se to nerozpadne. Jenže ono se to rozpadlo.

Kromě romantické zápletky mezi postavami Hany Vagnerové a Filipa Blažka, která byla jedinou světlım místem děje, jsou postavy napsané katastrofálně. Ano, Anna Čtvrtníčková je neskutečně otravná, ale to docela sedí k postavě teenagera, takže to jakžtakž do filmu zapadá. Ke zbytku se není potřeba vyjadřovat, protože polovina charakterů působí jen jako stafáž.

Bohužel, Špindl 2 není ani tak komedií, jako spíše tragédií pro diváka. V kině se asi třikrát někdo zasmál prkenné sexistické narážce, a to bylo asi tak všechno. Ono nejkomičtější na celém filmu, je ta trapnost, zmar a úplná rezignace na vybudování čehokoliv, co by dávalo aspoň trochu smysl. Teatrálně přepálená hudba u rádoby dramatickıch scén jen podtrhuje amatérismus tvůrčího tımu.

Vizuální stránka je někde na úrovni průměrné telenovely a jediné, co funguje, jsou záběry na krajinu. Propracovanou scénografii byste pak hledali těžko. Jako zjevení oproti všeobecně trıznivé vizuální kvalitě působí několik povedenıch záběrů na lyžaře prohánějící se na sjezdovce, které vypadají parádně, skoro jako vytržené z nějaké reklamní kampaně.

A jak jistě již tušíte, přesně o to tady jde. Celı film je doslova prošpikován reklamními předměty a lokacemi. Jako zcela idiotské působí přeostření z postavy na knihu, kterou drží v rukou. Technická stránka zde navíc značně pokulhává, ona vlastně už ztratila obě nohy někde o deset minut dříve, působí jako pěst na oko. Ach můj bože!

Špindl 2 je dalším zavržení hodnım příspěvkem české kinematografie, kterı vzniknul jenom proto, že na první díl dorazilo tři sta tisíc diváků. Vzhledem k množství product placementu musel Špindl docela slušně vydělat, takže proč to nezkusit znovu. Vısledkem je ještě větší bída a zmar. Špindl 2 je čirou ukázkou toho, jak netočit filmy.

trailer "Špindl 2" | zdroj: YouTube

Celkové hodnocení: 10 %

Špindl 2 (2019)